StatutMisjaOfertaRamowy rozkład dniaKadra


      Przedszkole nasze stwarza warunki pozwalające rozwijać się małym mędrcom w atmosferze zaufania, szacunku i wiary we własne siły 

 

Jesteśmy przedszkolem:

 

w którym przygoda i dobra zabawa inspirują do tworzenia, planowania, współdziałania, twórczego myślenia, szacunku do siebie i innych. Całe nasze magiczne wnętrze i opiekunowie zachęcają do nauki i eksplorowania świata by z pasją czerpać wiedzę i nowe umiejętności.

Nie korzystamy z podręczników. Dzieci uczą się empirycznie i wielozmysłowo a nie abstrakcyjnie.

 

Obszary edukacyjne realizowane w programie

Odbywa się poprzez czytanie książek,  uczestnictwo w przedstawieniach teatralnych, naukę wierszy, piosenek, zabawy słowne, logopedyczne, historyjki obrazkowe, czytanie globalne. Uczymy czytania odimienną metodą  I. Majchrzak. W naszym przedszkolu mamy małą biblioteczkę (dla dzieci i dorosłych ;) po to by dzieci miały kontakt z literaturą już od najmłodszych lat. Odwiedzamy także 'dużą' bibliotekę w ramach różnych 'książkowych' uroczystości.

 

 Matematyka w Akademii Pana Kleksa jest dziedziną szczególnie ważną, ponieważ mamy świadomość, że matematyka to „królowa nauk” dlatego realizujemy ją przy pomocy programu pani profesor E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Dzieci bawią się cyframi, liczbami, kształtami, konstruują, modelują, kodują, układają tangramy, puzzle, tworzą gry, grają w szachy. Ważą różne elementy,  eksperymentują z wodą , przelewają, dokonują pomiarów objętości.  Do obliczeń matematycznych wykorzystujemy kasztany, żołędzie, kamyki, fasolki, klocki, w tym klocki Dienesa, patyczki, liczydła i inne. Dzieci uczą się matematyki empirycznie, wielozmysłowo a nie abstrakcyjnie. Najstarsza grupa poddawana jest badaniu kompetencji matematycznych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną. Wyniki mamy rewelacyjne :)

 

 Jest realizowana poprzez  poznawanie różnorodności otaczającego świata. Podejmujemy wiele zadań, aby zainteresować dzieci przyrodą w bezpośrednim kontakcie połączonym z obserwacją zjawisk przyrodniczych, podczas spacerów i wycieczek. Mamy własny ogródek, w którym dzieci samodzielnie sadzą i hodują rośliny, warzywa i owoce. W przedszkolnym sadzie obserwują etapy rozwoju czereśni, śliwek i jabłek a na zakończenie cieszą się ich smakiem. Dzieci doświadczają, eksperymentują i organizują w salach kąciki przyrody.  Poprzez różne akcje proekologiczne dzieci nabywają umiejętności troszczenia się o „matkę naturę”

 

 Codzienny blok psychoruchowy z zestawem odpowiednio dobranych ćwiczeń stymuluje pracę ciała i mózgu. W sali gimnastycznej dzieci wspinają się na naszą przedszkolną górę, robią przewroty, raczkują, pełzają, turlają się i skaczą, konstruują budowle z mega klocków, zjeżdżają, bawią się w suchym basenie. Każdego dnia wychodzą na świeże powietrze niezależnie od pory roku. Na naszym bogato wyposażonym placu zabaw swobodnie projektują swoją aktywność ruchową. Mogą na niby polecieć samolotem, zbadać „strukturę kryształu” i piasku, wchodzić na drzewa. Do woli huśtać się, zjeżdżać i czasami chodzić bosymi stopami po kałużach (oczywiście jak jest ciepło ;) a jak zimno to w kaloszach. Chętni raz w tygodniu zgłębiają tajniki karate.

 

 Dzieci śpiewają, tańczą, uczą się piosenek w języku polskim i angielskim, słuchają muzyki klasycznej, która  rozwija pamięć, inteligencję, poprawia koncentrację. Zajęcia rytmiczne na żywo z akompaniamentem pianina odbywają się raz w tygodniu. A cyklicznie zajęcia umuzykalniające, audycje muzyczne i warsztaty bębniarskie. Dzieci grają na instrumentach perkusyjnych a chętni w poniedziałki uczą się tańca towarzyskiego i współczesnego.

 

 Dzieci codziennie malują, rysują, wyklejają wycinają, lepią z plasteliny, eko ciastoliny, masy solnej. Samodzielnie przygotowują ciasto, wałkują, wyciskają kształty. Bawią się cieczą nienewtonowską, piaskiem kinetycznym i księżycowym. Przedszkolaki często wykonują dla siebie i innych elementy garderoby z papieru. Uczestniczą w warsztatach i konkursach plastycznych. Biorą udział w wystawach prac miejskich artystów. Podstawą zajęć plastycznych jest radość jaką sprawia dziecku oglądanie, dotykanie, manipulowanie i wystawianie swoich dzieł w galerii przedszkolnej. Umożliwiają mu one okazywanie uczuć, wyrażanie swojej osobowości, rozwijanie wyobraźni.

 

 Dzieci w każdej grupie codziennie na sygnał Big Bena przenoszą się do krainy z językiem angielskim. Uczą się piosenek, wierszyków, rymowanek i prostych zwrotów. Cyklicznie oglądają w „przedszkolnym kinie” krótkie kreskówki w języku angielskim.

 

 W ramach profilaktyki zdrowotnej uczymy dzieci jak dbać o zdrowie poprzez zapewnienie aktywnego pobytu na świeżym powietrzu, organizowanie aktywności ruchowej z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego, kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno – zdrowotnych. Z inicjatywy Sanepidu dzieci uczestniczą w przeglądzie małych form teatralnych tematycznie związanych z propagowaniem zdrowego trybu życia. Raz w tygodniu w „przedszkolnym kinie” dzieci oglądają serię Było sobie życie, w ten sposób poznają funkcjonowanie swojego organizmu i świadomie uczestniczą w realizowaniu zachowań prozdrowotnych.

 

W wyniku ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej przez wizytatorów Kuratorium Oświaty w 2010 roku, w obszarze:

Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola,

otrzymaliśmy najwyższy poziom spełnienia wymagań we wszystkich trzech zakresach, czyli 3 razy A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grafika: Projektowanie stron - Netidea.pl